شیرین کام

علمی - خبری

شیرین کام

علمی - خبری

آیا رایانه من امن است ؟

اگر در کامپیوتر تان علائم زیر را دیدید ممکن است یک برنامه جاسوسی ( Spyware ) به شما حمله کرده باشد دراین صورت بهتر است فوراً برنامه آنتی ویروس خود را بروز کنید و در صورت مرتفع نشدن مشکل یک Anti- Spyware روی سیستم خود نصب کنید.
1- به طور مرتب پپنجره های تبلیغاتی به شکل Pop-up برایتان باز می شود : یکی از علائم وجود برنامه های جاسوسی در یک کامپیوتر باز شدن مکرر پنجره های تبلیغاتی روی صفحه نمایش است . اگر به محض روشن کردن کامپیوترتان و حتی بدون اینکه به اینترنت متصل شوید هم این تبلیغات را می بینید کامپیوتر شما مورد حمله برنامه های جاسوسی قرارگرفته است .
2- تنظیمات کامپیوتر تان به هم می خورد . نمی توانید آن را به حالت اولیه برگردانید : برخی برنامه های مغرب این توانایی رادارند که با ورود به یک سیستم صفحه پیش فرض مرورگر اینترنت) web Browser ) را عوض کنند واگر کاربرمجدداً صفحه پیش فرض خود را برای مرورگر گریش انتخاب کند با Restart شدن کامپیوتر دوباره این تنظیمات بهم می خورد .
3- منوهای جدیدی در مرورگر اینترنت شما ایجاد می شوند : نرم افزار های جاسوسی می توانند نوار ابزارهایی ( toolbar ) به مرورگر اینترنت اضافه کنند . در صورتی که بتوانند این نوار ابزار ها را بردارید با Restart شدن کامپیوتر مجدداً بر روی سیستم تان نصب می شوند .
4- کامپیوتر تان کند می شود : از آنجا که این برنامه های جاسوسی طوری نوشته شده اند که بتوانند کلیه فعالیت های کاربر را کنترل کند . باعث ایجاد اختلال در برنامه ها و در نتیجه کندی سیستم می گردند .

ادامه مطلب ...

ترجمه متن های خارجی به زبان فارسی و برعکس

ترجمه متن های خارجی به زبان فارسی و برعکس – Client for Google Translate


ادامه مطلب ...

برنامه ای برای پخش فایل های صوتی – AIMP v2.61.560 Portable+Tools

منبع: رویان سافت www.royansoft.com

AIMP از جمله بهترین نرم افزارهای پخش فایل های صوتی می باشد که با توجه به امکاناتی که در این نرم افزار قرار گرفته است، قادر خواهد بود از بیشتر فرمت های صوتی پشتیبانی کند.این برنامه می تواند از فرمت های صوتی MP1, MP2, MP3, MPC, MP, AAC, AC3, OGG, FLAC, APE, WavPack, Speex, WAV, CDA, WMA, S3M, XM, MOD, IT, MO3, MTM, UMX پشتیبانی کند  .ظاهر برنامه شباهت زیادی به پخش کننده صوتی Winamp دارد، بنابراین خیلی سریع به محیط آن عادت خواهید نمود. البته این محیط می تواند با استفاده از پوسته های مختلف برنامه تغییر نماید.

با این نرم افزار به راحتی می توانید فایل های صوتی مورد نظرتان را از روش های Add Files , Add Folder , Add Playlist و حتی Drag and Drop خیلی ساده وارد نرم افزار کنید و  اقدام به پخش آنها نمایید.AIMP دارای یک equalizer (برابر کننده) ۱۸ بانده می باشد همچنین پنجره ای برای نمایش ضرب آهنگ، به صورت ویژوال یا بصری با افکتهای ویژوال و یک ویرایشگر لیست پخش (playlist) برای سازماندهی فایل های صوتی شما می باشد.

ادامه مطلب ...

محمود بهشتی لنگرودی اعتصاب غذا کرد

از امروزصبح 89/1/18 محمود بهشتی لنگرودی،سخنگوی کانون صنفی معلمان، به اعتصاب غذای نامحدود دست زد. این اعتصاب غذا در اعتراض به شرایط ناگوار معلمان دربند: رسول بداقی، محمد داوری،هاشم خواستار و ...صورت می گیرد؛معلمان مظلومی که ماه هاست در زندان بسر می برند و از حقوق قانونی و شرعی خویش محرومند. معلمانی که خانواده هایشان در رنج و اضطرابند و فریادشان از این ستم، گوش شنوایی نمی یابد! اعتراض به دیدگان به راه "شکیبا و ستایش و شبنم" بداقی، کودکان خردسال رسول؛ همدردی با پیرزنی کهنسال، که برای دیدن فرزند فرهنگی خویش،محمد داوری، بایستی ساعت ها رنج سفر از خراسان، بر جان بخرد تا شاید رخصت دیداری بیابد. اعتراض به اندوه مادر فرزاد کمانگر،که چهار سال است با حکم دهشتناک  اعدام فرزند دلبند خویش،دست به گریبان است. همراهی با هاشم خواستار،معلم بازنشسته ای که همچون مجرمی خطرناک،با دست بند و پابند به دادگاه برده شده است.

اکنون که سیزده روز از روزه ی سیاسی رسول بداقی در زندان اوین می گذرد، محمود بهشتی نیزبا اعتصاب غذای کامل خویش، به او پیوسته است ؛باشد ندای مظلومیت معلمان دربند، بلندترشنیده شود.


 کانون صنفی معلمان ایران

معلم پاکدشتی به اعدام محکوم شد

  دادگاه انقلاب در حکمی عبدالرضا قنبری، معلم دبیرستان یکی از مدارس پاکدشت و استاد دانشگاه را  به اعدام محکوم کرد. قاضی صلواتی، قنبری را تحت عنوان محاربه از طریق ارتباط با گروه های معاند که از مصادیق این موضوع داشتن ایمیل های مشکوک و ارتباط با یکی از رسانه های تلویزیونی خارج از کشور می باشد،به اعدام محکوم کرد.براساس این گزارش،این معلم که بیش از 14 سال در مدارس و دانشگاه سابقه تحصیل دارد،روز 24 دی سال گذشته  توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. 


کانون صنفی معلمان ایران