شیرین کام

علمی - خبری

شیرین کام

علمی - خبری

معرفی رسمی گوگل درایو – گوگل درایو فراتر از یک صندوقچه آنلاین

هفته پیش در «یک پزشک» خواندید که به زودی سرویس ذخیره‌سازی آنلاین گوگل موسوم به گوگل درایو معرفی خواهد شد.

امروز، گوگل در وبلاگ خود به صورت رسمی گوگل درایو را معرفی کرد.

گوگل درایو جایی برای ایجاد، اشتراک و محافظت از فایل‌ها باارزش کاربران است.

گوگل درایو برای هر کاربری در هر سطحی از نیازمندی که باشد، کاربردی خواهد بود، یک کاربر ممکن است بخواهد روی یک مقاله به صورت مشترک با دوستش کار کند، دیگری ممکن است درگیر یک پروژه تحقیقاتی مشترک باشد، ممکن هم است کسی بخواهد برای مراسم ازدواجش با نامزدش برنامه‌ریزی و تنظیم بودجه کند، گوگل درایو به کار همه این کاربران می‌آید.

شما می‌توانید در گوگل درایو فایل‌های خود را در هر فرمتی که باشد، آپلود کنید، فرمت‌هایی مثل ویدئو، عکس، اسناد گوگل یا فایل‌های PDF.

با گوگل درایو شما می‌توانید:

- محتوا تولید کنید و مشارکت کنید: شما در داخل گوگل درایو می توانید از امکانات سرویس اسناد گوگل یا Google Docs استفاده منید و به این ترتیب به صورت بی‌درنگ اسناد، صفحات گسترده و پرزنتیشن ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید.

شما و کاربرهای دیگر این امکان را خواهید داشت که زیر فایل‌های دیگر کاربران کامنت بگذارید. این کامنت تنها به نوشته محدود نیست، یعنی شما می‌توانید مثلا زیر فایل‌های دیگر کاربران یک عکس، ویدئو یا فایل PDF بگذارید.

به امکانات این شیوه مشارکت فکر کنید، فرض کنید که در حال نوشتن یه مطلب هستید و بعد دوست شما بگوید بد نیست از این عکس که برایت آپلود کرده‌ام، استفاده کنی، یا به شما پیشنهاد کند که یک مقاله را با فرمت PDF بخوانید!

- اما ویژگی هیجان‌انگیز گوگل درایو این است که شما به یاری آن می‌توانید همه فایل‌های خودتان را به صورت ایمن و بدون نگرانی در یک فضای ابری ذخیره کنید و بعد از همه جا به آنها دسترسی داشته باشید.


ادامه مطلب ...