شیرین کام

علمی - خبری

شیرین کام

علمی - خبری

فرهنگیان بازنشسته می توانند هفته ای هشت ساعت حق التدریس داشته ب

وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه جدید حق التدریس معلمان خبر داد و افزود:بر اساس این بخشنامه نخستین بار فرهنگیان بازنشسته می توانند هفته ای هشت ساعت حق التدریس داشته باشند.


 حمید رضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بر اساس این بخشنامه که مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری است مبلغ حق التدریس این معلمان معادل معلمان رسمی شاغل ساعتی40 هزار ریال خواهد بود.

وی یاداور شد: با اجرای این بخشنامه معلمان بازنشسته با32 ساعت تدریس در ماه 128هزار تومان علاوه بر حقوق بازنشستگی خود دریافت خواهند کرد.

حاجی بابایی یادآور شد: همچنین بر اساس این بخشنامه و پس از ابلاغ آن به استان ها حقوق معلمان حق التدریس نیز افزایش می یابد.

وی افزود: بر این اساس ساعتی 2400 تومان برای معلمان دیپلم، 2800 تومان برای معلمان فوق دیپلم،3200 تومان برای معلمان با مدرک کارشناسی، ساعتی 3600 تومان برای معلمان با مدرک کارشناسی ارشد و 4100 تومان برای معلمان با مدرک دکترا در نظر گرفته شده است که از این هفته اعمال خواهد شد.

وی افزود: مابه التفاوت این حقوق با حقوق دریافتی این معلمان که تاکنون به صورت علی الحساب به آنان پرداخت شده بود نیز از ابتدای امسال محاسبه و به حساب آنان واریز می شود.

حاجی بابایی گفت: بیمه معلمان حق التدریس نیز با تشکیل پرونده و دریافت مدارک در حال انجام است و از همین هفته نیز بیمه نامه های آنان برای یکسال تحصیلی صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : بر اساس مصوبه مجلس60 هزار نفر از معلمان حق التدریس در مدت 5 سال به استخدام آموزش و پرورش در می آیند و ما این مصوبه را از سال اینده اجرایی خواهیم کرد.

حاجی بابایی با اشاره به زحمات معلمان حق التدریس و این که استخدام حق طبیعی آنان است تصریح کرد: راهکارهای استخدام این معلمان در آموزش و پرورش نهایی شده است و امیدواریم حتی زودتر از موعد اعلام شده این معلمان به استخدام آموزش و پرورش درایند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این معلمان در مناطق محروم و مورد نیاز آموزش و پرورش جذب می شوند و در شهرهای بزرگ بویژه تهران به دلیل مازاد نیرو بکار گرفته نخواهند شد.

وزارت آموزش و پرورش

روزگار غریبی است.

روزگار غریبی است.

در این چند ماهه که از دوستان دور افتاده است وشب ها و روزها،شاید تنها با خویش می اندیشد،چند باری شده است که اجازه ی تماسی بیابد و خبری از یکی از بچه ها بگیرد. تماس هایش کوتاه است، دو و شاید سه دقیقه، اما با صدای گرمش، حال همه را که می پرسد، به شتاب- آنچنان که گویی، نباید فراموشش شود- از گام های استوار دوستان خبر می گیرد. وقتی هم که از حالش می پرسی،شکری می گوید و این نیز بگذردی. گفته بودم، به سرشت خویش انسان سرسختی است.

این تماس واپسینش اما،گویی از جنس دیگری بود و روزگار دگری را گزارش می داد. صدایش سخت گرفته بود و آهسته سخن می گفت. از شور و شادابی همیشگی اش، نشانی نبود. از بهداری زندان برمی گشت،با دستان خالی اما، و بی هیچ دارویی . یعنی دکتر، بیمارش ندانسته بود! می گفت حتی کمی مسخره ام کرده اند و خندیده اند که تمارض می کنی. می گفت،فروشگاه مدت هاست که میوه نمی آورد و بدن هایمان کمبود شدید ویتامین دارد؛ به هنگام بیماری هم،داروی درست و به اندازه ای نمی دهند. می گفت،بهداشت هم، وضع اش ناجور است و آزاردهنده. بر این ها اگر بلاتکلیفی پرونده ها افزوده شود،ناگفته پیداست که چه حالی است و چه روزگاری. چند روز پیش، رسول بداقی،آموزگار دربند و عضو هیآت مدیره کانون صنفی معلمان، از زندان زنگ زده بود تا درد دل هایش را همگی بشنوند.

مهدی بهلولی،عضو کانون صنفی معلمان

آشرقی:ورزقان:نجات جان معلم ورزقانی با همت و تلاش ماموران امداد و

معلمان روستاهای قره قیه، برون درق و مشک عنبر که از برف گیرترین و مرتفع ترین روستاهای شهرستان ورزقان محسوب می گردند طی روزهای شنبه دوازدهم دی ماه الی دوشنبه به طرف محل خدمت خود حرکت کرده  علی رغم تلاش فراوان ، بسته بودن راه مانع رسیدن ایشان می گردد.

روز دوشنبه چهاردهم دی ماه این سه معلم ایثارگر با وجود نامساعد بودن هوا با پای پیاده قصد رفتن به روستا های مذکور می نمایند که در اثر وجود برف و کولاک شدید یکی از معلمان از همراهان خود جدا و در دام کولاک گرفتار می گردد.

خوشبختانه با اطلاع رسانی سریع و حضور بموقع  ماموران امداد و نجات منطقه و استان و با تلاش و همکاری فرمانداری ، راه و ترابری، هلال احمر ، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش  و سایر ادارات ورزقان از مرگ حتمی نجات می یابد.در پایان عملیات نجات معلمان عزیز که از از ساعت 9 صبح اغاز گردیده و تا ساعت 17 ادامه داشت ،دهقانی مدیر آموزش و پرورش ورزقان از مسئولین منطقه و استان که با احساس مسئولیت قلبی با همه ی توان در این عملیات حضور داشتند  ،  قدردانی بعمل آورد.

وزارت آموزش و پرورش

آدرس جدید کانون صنفی معلمان ایران

وبلاگ"کانون صنفی معلمان ایران"آغاز به کار کرد.  

 
 
 به نام خداوند جان وخرد

  با سلامی دیگر بار به همه ی

 هم وطنان گرامی و فرهنگیان ارجمند
به اطلاع می رساند وبلاگ
 
"کانون صنفی معلمان ایران"
 
که پیش از این به آدرس www.moalleman1.com در بازتاب مسائل آموزش و پرورش و نظرات فرهنگیان فعال بود؛ در حال حاضر به دلیل پاره ای مشکلات،امکان به روز شدن ندارد. بنابراین تصمیم گرفته شد که با وبلاگ جدیدی کار اطلاع رسانی را ادامه دهیم.
از این رو وبلاگ جدید کانون به آدرس :     
  http://www.moallemanone.blogfa.com

خدمت شما بزرگواران معرفی می شود.

امیدواریم همچون گذشته،باهمدلی و هم فکری و

با نظرات سازنده ی خود، ما را یاری وهمراهی نمایید.
 
کانون صنفی معلمان ایران

چرا باید تلفن همراه خودرا در پمپ بنزین خاموش کنید.


تا حالا پیش آمده که در پمپ بنزین از شما خواسته باشند که موبایل تان را خاموش کنید وشما تعجب کرده اید !اگر نه!!!حتما این کار را انجام دهیدزیرااین کاربرای امنیت شما بسیار مهم است ادامه مطلب را مطالعه نمایید تا پی به راز خاموش کردن تلفن همراتان در جاهایی که مواد اشتعال زا قرار دارد ببرید.


این گونه مسایل همیشه اتفاق نمی افتد بلکه فقط یک باراتفاق می افتد آن وقت دیگر پشیمانی سودی ندارد.


ادامه مطلب ...