شیرین کام

علمی - خبری

شیرین کام

علمی - خبری

وزیر آموزش و پرورش: فرهنگیان دارای بیمه‌هوشمند دوساله می‌شوند،..

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی از دی ماه اجرا می‌شود، گفت:‌ فرهنگیان ‌شاغل نیز دارای بیمه طلایی هوشمند دوساله می‌شوند.

به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا حاجی‌بابایی روز شنبه در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه بیمه طلایی بازنشستگان آموزش و پرورش که با حضور معاون وزیر تعاون، کار، رفاه اجتماعی و رییس کل بیمه مرکزی و مدیرعامل بیمه ایران برگزار شد، گفت: امروز 650 هزار بازنشسته آموزش و پرورش و یک میلیون و 300 هزار نفر به همراه خانواده‌های این بازنشستگان تحت پوشش بیمه طلایی قرار می‌گیرند.  

 

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد بیمه ایران در دیماه این بیمه را اجرایی کرده و به بازنشستگان فرهنگی خدمات بیمه طلایی فرهنگیان را ارائه کنند.  

ادامه مطلب ...

ماه گرفتگی زیبای شامگاه روز شنبه ۱۹ آذر 1390را از دست ندهید!

ساکنان اغلب نقاط کشور خصوصا مناطق شرقی، شامگاه شنبه 19 آذر ماه جاری می‌توانند شاهد رخداد پدیده زیبای ماه‌ گرفتگی باشند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیش از نیمی از ساکنان زمین در آمریکا، اروپا، افریقا، استرالیا و آسیا از جمله در ایران می‌توانند خسوف شامگاه شنبه را که بیست و سومین ماه گرفتکی کامل از هفتاد و یک گرفت ساروس 135 می باشد مشاهده کنند.

ماه‌ گرفتگی جزئی در اغلب نقاط کشور پیش از طلوع ماه آغاز می‌شود.

خسوف 19 آذرماه از حدود ساعت 16 و 16 دقیقه روز شنبه به صورت جزئی آغاز می‌شود و زمان آغاز ماه گرفتگی کلی ساعت 17 و 36 دقیقه و 16 ثانیه است.

گرفت کلی ماه در ساعت 18 و 27 دقیقه و 24 ثانیه و گرفتگی جزئی در ساعت 19 و 47 دقیقه و 58 ثانیه پایان می‌باید.

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان این که در این خسوف، ماه به مدت 51 دقیقه به طور کامل در سایه زمین قرار می‌گیرد و حداکثر گرفت کامل ماه در ساعت 18:01:49 خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این گرفت، ماه در گره نزولی قرار داشته و در صورت فلکی گاو(ثور) در آسمان دیده می شود. در شب گرفت چهار روز از اوج مداری ماه گذشته است و رنگ ماه قرمز نسبتاً روشن است.

وی با بیان این که این ماه گرفتگی بیست و سومین ماه گرفتکی کامل از هفتاد و یک گرفت ساروس 135 است، گفت: از لحاظ آماری 23.9 درصد از خسوفهای این ساروس، جزیی و 32.4 درصد آن‌ها کلی است. جالب است که 43.7 درصد گرفتهای این دوره خسوف، ماه گرفتگی غیر مرئی و یا همان نیمسایه‌یی است. طولانی ترین گرفت کلی ساروس 135 در روز پنج شنبه 23 اردیبهشت 1643 خورشیدی رخ خواهد داد و کوتاهترین آن نیز در 16 آبان 1336 خورشیدی رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: برای رصد ماه گرفتگی نیاز به ابزار خاصی نیست و با چشم غیر مسلح نیز می‌توان آن را مشاهده کرد. هر چند که برای عکاسی دقیق‌تر از این رویداد تلسکوپ به کمک منجمان می‌آید. نباید این گونه تصور کرد که خسوف برای چشم انسان مشکل ساز است و به هیچ وجه فیلتر خاص برای رصد ماه گرفتگی جهت جلوگیری از مشکل احتمالی به چشم نیاز نبوده و توصیه نمی‌شود. البته فیلتر ماه بر روی برخی تلسکوپ‌ها برای مشاهده ماه در وضعیت شدید نورانی می‌باشد تا از پایین آمدن حساسیت چشم جلوگیری کند.

عتیقی تصریح کرد: بررسی عوارض سطحی ماه که یکی پس از دیگری درون سایه زمین قرار می‌گیرد یکی از مطالعات رصدی این پدیده است که در کنار کنترل زمان آغاز و پایان گرفت ماه، شدت رنگ قرمز در خسوف شرایط اختفا احتمالی ستارگان در لحظه ماه گرفتگی و دهها مطالعه دیگر قرارمی‌گیرد.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران تصریح کرد: انجمن پس از برنامه موفق رصد خسوف 25 خرداد بر فراز برج میلاد تهران برای دومین بار امکان رصد و تصویربرداری از پدیده زیبای ماه گرفتگی از فراز این برج را برای معدودی از علاقمندان نجوم آماتوری فراهم کرده است.

منبع: http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1904582&Lang=P

ادامه مطلب ...

چطور به جای موبایل از طریق مرورگر کامپیوتر SMS ارسال و یا دریافت

 

Browser TextingBrowser Texting

اگر تلفن اندرویدی دارید یک نرم افزار ساده این کار را برای شما انجام می دهد. با نصب BrowserTexting می توانید SMS های خود را در مرورگروب دریافت و یا ارسال کنید. این نرم افزار به شما امکان همگام کردن SMS ها بین تلفن اندرویدی و مرورگر وب را می دهد. BrowserTexting مناسب محیط کار و یا زمانی است که دوست ندارید کسی متوجه ارسال و یا دریافت پیام کوتاه شما شود. تایپ کردن با کی برد کامپیوتر نیز بسیار سریعتر از صفحه کلید موبایل ها است.

ادامه مطلب ...