شیرین کام

علمی - خبری

شیرین کام

علمی - خبری

عکس برداری از پنجره‏های ویندوز با استفاده از Word 2010

یکی از این ترفندهای جدید که در نرم افزار Word 2010 نهفته است، قابلیت عکس‌برداری از صفحه Word و همچنین عکس‌برداری از سایر پنجره‌های باز موجود، می‌باشد. فرض کنید قصد دارید از یکی از پنجره‌های ویندوز عکس بگیرید و آن را وارد محیط Word کنید. هم اکنون با استفاده از این قابلیت در Word 2010 از نرم افزارهای جانبی مخصوص عکس گرفتن از پنجره‌های ویندوز بی نیاز می‌شوید و علاوه بر آن سرعت کار شما نیز بیشنر می‌گردد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت جدید Word 2010 و طرز کار آن بپردازیم.

 

ادامه مطلب ...

تنظیمات اکروبات ریدر برای پی‌دی‌اف

تنظیمات اکروبات ریدر برای ایجاد امنیت در مشاهده فایلهای پی‌دی‌اف 

مقدمات لازم: آشنایی با اکروبات ریدر، آشنایی با چگونگی مشاهده فایلهای ‌پی‌دی‌اف

سطح مقاله: این مقاله برای تمام کاربران اینترنتی مناسب است

اکروبات ریدر در مواردی جهت نمایش فایل های پی دی اف تحت وب استفاده می شود و بنابراین وجود هرگونه حفره امنیتی در آن، می تواند اطلاعات کاربران را در معرض خطر توسط هکرها قرار دهد. 

برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی انجام تغییراتی در تنظیمات اکروبات ریدر ضروری است.

ادامه مطلب ...

امنیت مرورگر و ایمیل

توصیه‌های ساده برای امنیت مرورگر و ایمیل

توصیه‌های ساده برای امنیت مرورگر و ایمیل
مقدمات لازم: آشنایی با مرورگر فایرفاکس، آشنایی با چگونگی مشاهده فایلهای ‌پی‌دی‌اف
سطح مقاله: این مقاله برای تمام کاربران اینترنتی مناسب است. 

امنیت ایمیل
۱- برای نمایش میل باکس خود از مرورگری غیر از مرورگری که غالبا برای گشت و گذار در وب از آن استفاده می کنید، بهره بگیرید.

۲- از کلیک کردن روی لینک های درون متن ایمیل خودداری کنید. توجه کنید که آدرس واقعی که بارگذاری خواهد شد ممکن است آدرسی که به شما در متن ایمیل نمایش داده

شده است نباشد بنابراین  در صورت لزوم، حتما آدرس مذکور را کپی کرده و در آدرس بار مرورگر بچسبانید و پیش از نمایش وب سایت مذکور، از بی خطر بودن آن مطمئن شوید.

۳- نمایش خود به خود عکس ها در ایمیل خود را غیرفعال کنید.

۴- برای نمایش اتچمنت های مایکروسافت آفیس، به جای برنامه ی آفیس، از گوگل داکس استفاده کنید.

۵- از بازکردن فایل های exe , dmg تحت هر شرایطی خودداری کنید.

۶- پیش از بازکردن هر فایل دیگری ابتدا  اطلاعات فایل را نمایش داده و از درست بودن پسوند فایل مطمئن شوید. دقت کنید که حتی فایل عکسی که به شما فرستاده شده ممکن است یک فایل exe با پسوند تغییر داده شده باشد.

۷- حتی با رعایت تمام نکات قید شده در بالا، هرگز نمی توانید از بی خطر بودن یک فایل مطمئن باشید بنابراین حتی الامکان از باز کردن اتچمنت هایی که به ایمیل شما فرستاده می شوند خودداری کنید.

ادامه مطلب ...

ایمن‌سازی فایرفاکس

چگونگی ایمن سازی مرورگر فایرفاکس در مقابل وبسایتهای خطرناک

مقدمات لازم: آشنایی با مرورگر فایرفاکس و چگونگی اضافه کردن افزونهها

سطح مقاله: این مقاله برای تمام کاربران اینترنتی مناسب است

اکثر هک های کامپیوترها یا مرورگرها با هدایت کاربر به یک وبسایت ویروسی اتفاق می افتد. ممکن است که هکر به شما ایمیلی بفرستد که فکر کنید از فیسبوک آمده است و با کلیک کردن روی آن لینک به وبسایتی که او طراحی کرده هدایت شوید و کامپیوتر شما هک شود یا اطلاعات مربوط به حساب فیسبوک یا ایمیل شما دزدیده شود. معمولا اگر جاوااسکریپت مرورگر شما فعال نباشد شما ایمنی بیشتری خواهید داشت. اما از آنجا که خیلی از وبسایتهای مفید مثل جیمیل و فیسبوک به جاوااسکریپت نیاز دارند نمی شود آنرا برای همیشه خاموش کرد. اینجاست که افزونه «نه اسکریپت» NoScript به کمک شما می آید. این افزونه اجازه میدهد که جاوااسکریپت را برای سایتهای مورد علاقه خودتان روشن کنید و برای بقیه خاموش. در مقاله زیر میتوانید در مورد این افزونه بیشتر یاد بگیرید.

ادامه مطلب ...

بازگردانی اکانت هک شده گوگل ( gmail)

google account recovery 

بازگردانی پسورد گوگل و جی میل

  • در حال حاضر سایت گوگل تنها سایتی است که اگر کسی بی اجازه به هر دلیلی پسورد اکانت شما را تغییر دهد ، ایمیل دوم ، شماره تلفن و سوال امنیتی را نیز تغییر دهد ، باز هم شما قادر خواهید بود که اکانت خود را بازگردانی کنید .

ادامه مطلب ...