شیرین کام

علمی - خبری

شیرین کام

علمی - خبری

۱۰ برنامه ای که در ویندوز باید نصب کنید

وقتی ویندوز نصب کنید و برای اولین بار ویندوز بالا بیاید شما لیستی از برنامه های پیش فرض ماکروسافت را میبینید که تا حدودی نیاز ابتدایی شما را تامین می کند ولی اصلا کافی نیست و باید برنامه هایی دیگری را برای کامل تر کردن ویندوز نصب کنید.بطور مثال شما نمی توانید خیلی از پسوند های ویدئویی را در Windows Media Player مشاهده کنید،یا نمیتواند برای امنیت ویندوزتان به فایروال خود ویندوز اطمینان کنید یا نمی توانید با مرورگری مطمئن به اینترنت بروید.

امروز می خواهیم لیستی از برنامه های رایگان و کاربردی را برای دانلود شما قرار بدهیم. 

مرورگر : 

شما برای بازدید مطمئن و راحت در اینترنت نیاز به مرورگر ها یا همان Browser مطمئن دارید که سریع صفحات را با اطمینان برای شما باز کند. مرورگر پیش فرض ویندوز Internet Explorer (IE) هست که بی اقرار بدترین مرورگر کنونی در بین مرورگر های مطرح به حساب می آید،پیشنهاد ما به شما دانلود مرورگر گوگل کروم Google Chrome یا مرورگر فایرفاکس FireFox هست.

 

آنتی ویروس: 

بطور پیش فرض ویندوز فایروال خود را برای محافظت از ویندوز ارائه داده که با آپدیت روزانه میشود تاحدودی جلوی فایل های مخرب را گرفت،ولی برای اطمینان بیشتر بهتر است از آنتی ویروسی قوی با داشتن قابلیت مراقبت لحظه ی Real Time Protection استفاده کنید.پیشنهاد ما به شما دانلود آنتی ویروس اویرا Avira یا اَوست Avast هست. 

اویرا

 

 

پخش کننده صوتی و تصویری: 

برای گوش دادن آهنگ یا فایل های ویدئویی ویندوز ،ویندوز مدیا پلیر Windows Media Player را قرار داده است.ولی این Player تعدادی از پسوند ها را پشتیبانی نمی کند و تا حدودی سنگین و کاربر پسند نیست.پیشنهاد ما برای شما وینمپ Winamp برای گوش دادن فایل های صوتی و K-Lite Codec Pack یا VLC Media Player برای فایل های تصویری است. 

وینمپ

 

 

ارتباطات :  

شما از طریق اینترنت بواسطه ی ایمیل میتوانید با دوستان و همکاران خود در تماس باشید ولی راه سریع تر و آسان تر استفاده از مسنجر هاست.ویندوز بطور پیش فرض مسنجر Live رو در خود قرار داده که برای ایمیل های Hotmail کاربرد دارد.پیشنهاد ما برای شما استفاده از یاهو مسنجر Yahoo Messenger برای مکالمه ی نوشتاری و استفاده از اسکایپ Skype یا اُوو oovoo برای مکالمه ی صوتی و تصویری است. 

اسکایپ

 

 

بهینه ساز: 

ویندوز شما بعد از مدتی که شما با آن کار میکنید نیاز به پاکسازی و بهینه سازی دارد.بطور مثال فایل های اضافی که به واسطه ی وب گردی ذخیره شده باید پاک شود یا فایل های پاک شده باید برای همیشه از روی هاردتان پاک شود یا رجیستری های مخرب که بواسطه ی نصب و پاک سازی برنامه ها بوجود آمده باید پاک شود.ویندوز بطور پیش فرض Disk Clean Up و Disk Defragmenter را قرار داده است ولی اصلا کافی نیست.پیشنهاد ما به شما استفاده از برنامه ی سبک و توانای CCleaner و Defraggler است. 

ccleaner

 

 

فشرده ساز: 

بطور پیش فرض در ویندوز Winzip برای فشرده سازی فایل ها وجود دارد ولی این برنامه فقط پسوند .zip را پشتیبانی می کند که کافی نیست.برای فشرده سازی ما برنامه ی Winrar را به شما پیشنهاد میکنیم. 

winrar

 

 

ویرایشگر عکس : 

بطور پیش فرض ویندوز برنامه ی Paint را برای ویرایش ابتدایی عکس ها در نظر گرفته است که به هیچ عنوان پاسخگوی کاربر نیست.بهترین ویرایشگر عکس در حال حاضر فتوشاپ هست که پولی هست ولی پیشنهاد ما برنامه ی رایگان Paint.Net برای ویرایش عکس ها هست. 

Paint.Net

 

نمایشگر و ویرایشگر فایل متنی: 

بطور پیش فرض ویندوز فایل های متنی با پسوند .pdf را نمی پذیرد و ویرایشگر هایش به Notepad و WordPad ختم میشود.برای نمایش فایل های پی دی اف PDF بهتر است Adobe Reader یا Foxit Reader را نصب کنید و برای ویرایش فایل های متنی اگر دسترسی به مجموعه آفیس office که پولی است ندارید Open Office را دانلود و نصب کنید. 

openoffice

 

 

 

مدیریت دانلود: 

شخصا فکر نمی کردم برنامه ی مدیریت دانلود رایگان به درد بخوری وجود داشته باشد،نمونه های ابتداییش وجود داشت مثل دانلود منیجر ماکروسافت ولی حرفه ای ندیده بودم که با کمک دوستمون آی سهیل در نظرات این پست متوجه شدم هست. برای دانلود کردن سریع تر فایل ها و مدیریت دانلود می توانید از نرم افزار Orbit Downloader استفاده کنید که تمام قابلیت های لازم برای یک مدیریت دانلود خوب را دارا می باشد. 

 

منبع: زوپیرنت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد