شیرین کام

علمی - خبری

شیرین کام

علمی - خبری

چند نکته کلیدی در مورد افزایش سرعت سیستم کامپیوتر شما



    دیگر نگران افت سرعت سیستم کامپیوتری خود نباشید



کند شدن سیستم کامپیوتری مشکلی است که گریبانگیر بسیاری از کاربران شده و اکثریت بر این مساله اعتقاد دارند زمانی که سیستم شما کند می شود (یعنی ویندوز آن مدت زمانی طول می کشد تا بالا بیاید یا برای باز کردن یک برنامه بیش از حد طبیعی زمان باید صرف کنید) باید مبادرت به تعویض ویندوز سیستم کنید البته توجه به این نکته ضروری است که همیشه برای درمان کند شدن سیستم کامپیوتری نیاز به تعویض سیستم عامل نیست چراکه راه های دیگری می تواند به شما کمک کند تا سرعت دلخواه به سیستم شما برگردد.


1- اولین قدم غیرفعال کردن افکت های انیمیشنی غیرضروری ویندوز XP، انیمیشن های گوناگونی را برای دستور های خاص نمایش می دهد از جمله برای Minimize کردن پنجره ها. همین انیمیشن ها می توانند باعث کاهش سرعت دستگاه شوند بنابراین برای برداشتن این افکت ها، روی Desktop راست کلیک کرده وبعد (   properties )  


را کلیک نموده و سپس روی Appearance کلیک کنید. گزینه Effects را انتخاب و تمام تیک هایی که در صفحه مشاهده می کنید را بردارید با این روش به نوعی افکت های انیمیشنی غیرفعال می شود و سرعت سیستم شما بهبود می یابد.


2- عمق رنگ مانیتور را کاهش دهید چراکه تشخیص تفاوت های تصویر مانیتوری که با عمق رنگ 32 بیت کار می کند یا با 24 بیت یا با 16 بیت بسیار سخت است در نتیجه می توانید به جای استفاده از32 یا 24 بیت از 16بیت استفاده کنید. برای کاهش عمق رنگ روی دسک تاپ راست کلیک کنید وبا انتخاب پروپرتیس ونیز در قسمت Setting مقدار Color quality را به 16 بیت تنظیم کنید. این میزان عمق برای انجام اکثر کارها مناسب است.


Startup -3  

را تمیز کنید. به منوی Startup ویندوز نگاهی بیندازید در این قسمت هر برنامه ای که مشاهده می کنید، در هر دفعه بالا آمدن کامپیوتر اجرا می شود در نتیجه می توان آنهایی که به نظر می رسند ضروری نیستند را به راحتی با راست کلیک کردن روی آن و انتخاب گزینه   (  Remove from this listاز لیست حذف کرد.

                                                                                      


4- خاموش کردن افکت های صوتی صداهایی که ویندوز هنگام کارهای گوناگون پخش می کند، با وجود جذابیتی که دارند، می توانند تا حدودی سیستم را درگیر کنند. برای غیرفعال کردن این صداها در کنترل پنل روی آیکون Sounds and Audio Devices دوبار کلیک کنید تا پنجره مربوط به آن باز شود. در بخش Sound و گزینه Sound scheme را به No sounds تنظیم کنید.


5- فونت های غیرضروری که به آنها احتیاج ندارید را پاک کنید چراکه با پاک کردن این font های غیرضروری دیگر با هر بار بوت شدن سیستم این فونت ها لود نمی شوند.


6- روشن گذاشتن Automatic updates در ویندوز XP با روشن گذاشتن این گزینه در هر بار اتصال به اینترنت ویندوز به صورت اتوماتیک خود را UPDATE می کند با این کار هم سرعت دستگاه و هم ایمنی دستگاه بالاتر می رود ( البته روشن گذاشتن این گزینه و انجام این کار در ایران به علت کندی سرعت اینترنت به کاربران پیشنهاد نمی شود).


7- پاک کردن فایل های غیرضروری، بعد از گذر زمان و استفاده زیاد از یک دستگاه بسیاری از فایل ها روی هارد ذخیره می شود که غیرضروری بوده و به جز اشغال فضای هارد کاری انجام نمی دهند. برای خلاص شدن از دست این فایل ها نیاز است دستور All programs -> Accessories -> System Tools -> Disk cleanup اجرا کنید


8- تغییر مکان Page File به این صورت که اگر روی در دستگاهتان دو هارددرایو نصب شده Page file را روی هاردی که ویندوز XP در آن نصب نیست انتقال دهید همچنین می توانید به Page File خود سایز ثابتی اختصاص دهید، با این کار جلوی بزرگ شدن Page file به صورت Dynamic را گرفته و از کاهش منابع سیستمی جلوگیری به عمل می آورید.


9- پاک کردن System Restore Points چراکه این قسمت احتیاج به فضای زیادی دارد و حجم زیادی از هارددرایو را اشغال می کند، برای خاموش کردن آن نیاز است کلید های Windows و Pause را همزمان فشار دهید. با این عمل پنجره System Properties فعال می شود. با روشن کردن گزینه Turn off System Restore تمامی Restore point های قدیمی که Save شده اند پاک می شوند.


10- «فایل سیستم هارد» را ازFAT به NTFS تبدیل کنید، اگر هارددرایو شما به صورت FAT32 است با تبدیل آن به NTFS به صورت قابل ملاحظه ای کارایی و سرعت دستگاه بالا می رود که برای تبدیل فرمت FAT32 به NTFS باید این مراحل را انجام دهید به این صورت که ابتدا در منویStart در قسمت Run عبارتConvert C: /fs:ntfs را تایپ کنید در نتیجه، فرمت درایو: C به NTFS تبدیل می شود. البته وقتی این عبارت را Run کنید، از شما سوال پرسیده می شود که آیا می خواهید این تبدیل را انجام دهید.
به هرحال به نظر می رسد با رعایت این چند نکته ساده می توانید سرعت بالا را همچنان در سیستم خود ثابت نگاه دارید و چندصباحی از تعویض سیستم عامل خود در امان باشید.

نقل از : (      http://mohabdi.blogfa.com/post-1787.aspx  )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد