شیرین کام

علمی - خبری

شیرین کام

علمی - خبری

روایت «حیات نو» از راهپیمایی روز قدس + عکس

راهپیمایى روز جهانى قدس دیروز در سراسر ایران برگزار شد. در این مراسم که از ساعت 10 صبح به صورت رسمى آغاز شد طیف‌هاى سیاسی، اقشار اجتماعى و مسئولان مختلف نظام حضور یافتند.  

  


به گزارش خبرنگاران حیات نو با وجود حضور گسترده نیروهاى لباس شخصى در خیابان‌هاى اطراف دانشگاه تهران و زد و خوردهاى پراکنده‌اى که میان آنها و تعدادى از راهپیمایى کنندگان به وقوع پیوست، صدها هزار تن از حامیان موسوى با در دست داشتن عکس‌هایى از میرحسین و نمادهاى سبز ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آزادى قدس شریف مخالفت خود را با عملکرد دولت محمود احمدى‌نژاد اعلام کردند. معترضان که مراسم دیروز را فرصتى مهم براى حضور در سطح شهر و اعلام اعتراض خود مى‌دانستند به دلیل ممانعت نیروهاى لباس شخصى و ماموران انتظامى امکان نزدیک شدن به دانشگاه تهران را نیافتند و عمدتاً در خیابان‌هاى کارگر شمالی(امیرآباد)، آزادی، بلوار کشاورز، میدان ولیعصر(عج)، کریمخان زند، میدان هفت‌تیر، خیابان ولیعصر(عج) به راهپیمایى و سر دادن شعار پرداختند. در همین حال شاهدان عینى از زد و خوردهاى پراکنده و دستگیرى برخى معترضین توسط نیروهاى لباس شخصى و ماموران انتظامى خبر مى‌دهند. از شلیک گاز اشک‌آور در برخى خیابان‌ها نیز خبرهایى رسیده است. در راهپیمایى دیروز میرحسین موسوی، مهدى کروبی، سید محمد خاتمى و برخى دیگر از چهره‌هاى سرشناس اصلاح‌طلب از یکسو و مسئولان رسمى عالى‌رتبه از جمله‌هاشمى رفسنجانى با حضور در بین مردم این روز را گرامى داشتند.
به گزارش خبرنگار حیات نو با حضور خاتمی، موسوى و کروبى در بین مردم تعدادى از نیروهاى لباس شخصى تلاش کردند با سردادن شعارهایى به مخالفت با آنها بپردازند که با حضور مردم و حامیان آنها در اطراف ایشان این تلاش به نتیجه نرسید. این تلاش‌ها در حالى صورت مى‌گرفت که پلیس نیز در محل حضور داشت. خبرهاى رسیده از شهرهاى بوشهر، رشت، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد و برخى دیگر از شهرها حاکى است که صدها هزار تن از معترضان به نحوه برگزارى انتخابات 22 خرداد در کنار سایر اقشار جامعه خواستار احقاق حقوق خود و حمایت از موسوى و کروبى شدند.خبرهاى رسیده از شهر قم نیز حاکى از آن است که شعارهایى در حمایت از برخى مراجع منتقد دولت سر داده شده است.

همه جاى ایران سبز شد
گزارش‌هایى که تا لحظه تنظیم خبر به تدریج از شهرهاى مختلف مى‌رسید، حاکى است که در اغلب شهرها مردم با سر دادن شعارهایى در حمایت از جنبش سبز در راهپیمایى شرکت کرده‌اند.
مردم اصفهان پس از حمله ماموران به راهپیمایى سبزها در دروازه دولت به سر دادن شعارهاى تند پرداختند.بیش از هزار تن از دانشجویان نیز که قصد داشتند از کوى دانشگاه صنعتى اصفهان به راهپیمایى بپردازند از سوى یگان‌هاى ویژه محاصره شدند. ماموران در حالى که دانشجویان به سردادن شعارهایى در حمایت از موسوى و کروبى پرداختند با آنها درگیر شدند.
در مشهد یگان‌هاى ضد شورش خیابان‌هاى منتهى به حرم را در محاصره گرفتند.
در رشت جمعیت بسیار زیادى از مردم با شعارهاى «یا حسین میرحسین»، و مرگ بر روسیه به راهپیمایى پرداختند. از جمله در چهار راه میکائیل رشت لباس شخصى‌ها به درگیرى با مردم پرداخته و به جمعیتى که به حمایت از موسوى شعار مى‌دادند حمله برده و چند تن را بازداشت کردند.
هزاران تن از مردم شیراز هم صبح جمعه 27 شهریور راهپیمایى خود را از فلکه نمازى آغاز کرده و به طرف میدان امام حسین حرکت کردند. لباس شخصى ها در این مسیر با شناسایى برخى از مردم بویژه کسانى که شعارهایى در حمایت از موسوی، کروبى و جنبش سبز و اعتراض به خشونت سر مى‌دادند، به این افراد هجوم بردند.از تبریز نیز گزارش رسید که مردم این شهر با تجمع در میدان آبرسان به سوى میدان ساعت به حرکت در آمدند اما یگان‌هاى ویژه به همراه گروهى از لباس شخصى‌ها در چهارراه منصور به مردم حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.گزارش‌ها حاکى از آن است در شهرهاى بوشهر، کرمان، اهواز، یزد و سایر شهرها بویژه شهرهاى بزرگ کشور حضور جنبش سبز برخوردهایى از سوى ماموران را به دنبال داشته و شمارى از مردم بازداشت شدند.

سخنرانى احمدى‌نژاد
محمود احمد‌نژاد به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها هم با اشاره به سابقه‌اى از چگونگى رژیم اسرائیل گفت: افسانه هولوکاست را راه مى‌اندازند، دروغ مى‌گویند، نمایش بازى مى‌کنند، خودشان یهودى‌ستیزى راه مى‌اندازند، از یک طرف خود پرچم حمایت از یهودى‌ها را بلند و از طرف دیگر همه ارزش‌هاى انسانى را پاى این رژیم قربانى مى‌کنند. همین‌ها که وقتى پاى یک گربه در کشورهایى مثل ملت ما که علیه سیاست‌هاى آنها هستند، زیر ماشین شهردارى مى‌رود و یا یک نفر در خیابان پایش به جدول مى‌گیرد و دستش خراشیده مى‌شود، ده‌ها قطعنامه حقوق بشر صادر مى‌کنند، ادعاهاى حقوق بشرى و انسانى‌شان وقتى به رژیم صهیونیستى مى‌رسد، رنگ مى‌بازد و آنجا دیگر موضوعیت ندارد.
احمدى‌نژاد افزود: همه جنایت‌ها را پوشش مى‌دهند و حمایت و به قول خودشان ماست‌مالى مى‌کنند، به طور مطلق از جنایت‌ها حمایت مى‌کنند و وقتى به کشورهایى مثل ما مى‌رسند که انتخابات صد در صد آزاد در آن برگزار مى‌شود، یک نفر را این گوشه و کنار پیدا مى‌کنند و حرفى از دهانش مى‌کشند که «اى داد و بیداد! در ایران آزادى مخدوش شد»، اما وقتى به فلسطین مى‌رسیم دیگر شعار آزادى وجود ندارد و براى مردم فلسطین آزادى و حقوق بشر معنا ندارد.

احمد خاتمی: نظام مقتدر ترسى از طرح آرا مخالف ندارد
سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه دیروز تهران گفت: حضرت على (ع) فرمودند: اگر خوارج نهروان کارى به کار ما نداشته باشند کما این که مخالف باشند ما هم کارى با آنها نداریم و مى‌توانند زندگى‌شان را کنند و اگر اهل بحث، مناظره و حرف حساب باشند با آنها مناظره مى‌کنیم اما اگر بخواهند افساد کنند با آنها مى‌جنگیم که این سیره علوى است و از مصادیق بارز افساد نیز براندازى است.
وى اصول 24، 26 و 27 را یادآورى کرد و گفت: این اصول تصریح دارد که نظام مقتدر اسلامى بیمى از طرح آراى مخالف ندارد چرا که آنچه که بر حق است بیمى از این آرا نباید داشته باشد. احمد خاتمى بر اساس اصل 12 قانون اساسى دگراندیشى را در نظام اسلامى جرم ندانست و گفت: امامان ما بزرگ‌مردانى بودند که کسانى خدمت آنها مى‌رسیدند و از صدر تا ذیل مقدسات را زیر سوال مى‌بردند اما امامان به آنها پاسخ مى‌دادند. البته اگر کسانى بخواهند اساس نظام اسلامى را هدف قرار دهند نظام اسلامى ما مقتدرانه و قاطعانه از خودش دفاع مى‌کند. او تفرقه در هر جامعه‌اى را عامل آسیب‌رسان آن جامعه عنوان کرد و گفت: دلسوزان نظام همواره دم از وحدت مى‌زنند که این دم زدن مقدس است. البته حرف این است که وحدت در کدام چارچوب باید باشد؟ وحدت در چارچوب تعریف شده نظام مقدس اسلامى و حول محور قانون اساسى مدنظر است که از برجسته‌ترین اصول اصل اسلام و ولایت فقیه است.
وى گفت: هر وحدتى که هر کس با سلیقه شخصى خود تعریف مى‌کند مدنظر نیست.

قطعنامه راهپیمایى سراسرى روز جهانى قدس
راهپیمایان روز قدس در قطعنامه پایانى این مراسم اعلام کردند که تنها راهبرد آزادى قدس، پایدارى و ایستادگى و حمایت همه‌جانبه از وحدت در جبهه مقاومت و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین است و بى‌شک در این جهت امت اسلام و آزادگان جهان چون همیشه از هیچ حمایت مادى و معنوى از انتفاضه فلسطین دریغ نخواهد کرد. به گزارش ایسنا در بخشى از قطعنامه راهپیمایى روز جهانى قدس آمده است:
ملت مسلمان ایران قاطعانه اعلام مى‌نماید که سرزمین قدس متعلق به فلسطینیان است و تنها راهبرد آزادى قدس، پایدارى و ایستادگى و حمایت همه‌جانبه از وحدت در جبهه مقاومت و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین است و بى‌شک در این جهت امت اسلام و آزادگان جهان چون همیشه از هیچ حمایت مادى و معنوى از انتفاضه فلسطین دریغ نخواهد کرد.
این قطعنامه مى‌افزاید: جنایات رژیم صهیونیستى در کشتار بى‌رحمانه مردم بى‌گناه و بى‌دفاع فلسطین، از کودک و پیر و جوان به خصوص در جنگ نابرابر و ضدانسانى غزه و رسوایى ناشى از قاچاق و تجارت اعضاى بدن انسان‌هاى مظلوم و شهید فلسطینى از نظر امت مسلمان ایران و مردم آزاده و حق‌طلب جهان شدیدا محکوم است و سازمان‌هاى بین‌المللى که تاکنون عامدانه و ناجوانمردانه چشمان خود را بر این همه جنایت بسته‌اند باید در پیش گرفتن تدابیر قاطع از تداوم درندگى این رژیم ددمنش جلوگیرى کنند.
ملت مسلمان و انقلابى ایران، تلاش‌هاى رژیم صهیونیستى در جهت سیاست نابودى ملت و حذف تاریخ فلسطین و یهودى‌سازى سرزمین‌هاى اشغالى و ادامه احداث شهرک‌هاى یهودى‌نشین و تخریب آثار تمدنى و فرهنگ اسلامى و ساخت کنیسه در حریم مسجدالاقصى را اقدامى براى از بین بردن هویت اسلامى این مکان مقدس و زمینه‌سازى براى تبدیل بیت‌المقدس به پایتخت اسرائیل دانسته و شدیدا آن را محکوم مى‌کند. در این قطعنامه تاکید شده است: حضور پرشکوه و گسترده آحاد ملت سرزنده و بانشاط ایران اسلامى در راهپیمایى عظیم و سراسرى روز جهانى قدس امسال و برافراشتن پرچم قدس در آن، نشانه وحدت و انسجام ملى در صیانت از انقلاب و نظام مقدس اسلامی، و تحقق آرمان‌هاى امام بزرگوار (رحمه‌الله علیه) به خصوص رهایى قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستى است و بى‌شک این اراده و عزم راسخ در حفظ وحدت، تداوم خواهد یافت و بیگانگان و اذناب آنها هرگز نخواهند توانست با طرح‌هاى جنگ نرم و تهدیدات مجارى و دیگر ترفندهاى شیطانى تفرقه و خللى در بین صفوف مستحکم ایرانیان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین ایجاد نمایند. ملت مسلمان ایران همراهى برخى از سران کشورهاى عربى - اسلامى که صهیونیست‌ها را در استمرار جنگ‌افروزى و خشونت مورد حمایت و تشویق قرار داده است، محکوم و از آنان مى‌خواهد هر چه سریع‌تر با تغییر رویکرد خود به احقاق حقوق ملت فلسطین اندیشیده و با اتخاذ مواضع قاطع علیه غاصبان صهیونیستى زمینه‌هاى لازم را براى بازگشت آوارگان فلسطینى به سرزمین‌هاى خود فراهم آورند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سمابلاگ 1388,06,28 ساعت 03:59 http://samablog.com

دوست من سلام
یه پیشنهاد خیلی خوب براتون دارم
یه سیستم وبلاگ دهی اومده که امکانات خیلی خوبی داره و جایزه هم می ده هر اسمی هم خواسته باشی می تونی انتخاب کنی چون احتمال این که قبلا اسم شما انتخاب شده باشه خیلی کمه
تبلیغ نداره
هر تبلیغی خواسته باشی می تونی تو وبلاگت انجام بدی
امار بازدیدت بالا می ره
می تونی با تبلیغات کلیکی همون سایت به راحتی کسب درآمد واقعی داشته باشی
2000تومن هم جایزه عضویت می ده
www.skyclick.ir این سایت تبلیغ کلیکیه
محیطش ساده ست
امکان امتیاز دهی به مطالب داره که من قبلا جایی ندیده بودم
می تونی مطالبت را از وبلاگ بلاگفا به وبلاگ جدیدت انتقال بدی
می تونی تو انجمن عضو بشی و جزو مدیران ارشد انجمن بشی
آدرس انجمن: http://forum.p30sky.ir
یه سر بزن یه وبلاگ جدید ثبت کن
پشیمون نمی شی
آدرس سایت: www.samablog.com

اگه درآمد بیشتر هم خواستی می تونی با مدیر صحبت کنی و مشغول تبلیغات برای سیستم بشی
وبلاگ جدید من تو سما بلاگ: www.one.samablog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد